reede, 17. november 2017

Tervitame Google't

Täna oli road tripi päev. Nimelt rentisime lennujaamast auto, margiks Proton (Malaisia kohalik automark) ning plaanisime sõita Tamar Negara rahvusparki. Seal on üks vanimaid vihmametsi ning muidu ka kiidetud koht. Sõit umbes 3h.
Enne lõunat me muidugi autot ei saanud ja kuna aega oli siis otsustasime teele jäävatest Batu koobastest, ühest kosest ja wildlife keskusest läbi käia.
Batu koopad olid okeid, midagi erilist seal pole, rohkem nagu kaljusein. Oli ilus ja kuna midagi ei maksnud, siis OK. Tasus minna. Järgmiseks seadsime sihi Chamang koskede juurde. Google juhatas meid mööda väikesi ja käänulisi teid, kui olime miski tunni sõitnud avastasime, et kõrvalt läheb ka sirge ja lai kiirtee. Google nimelt vältis maksustatud teid.. Parandasime vea ja edasi liikusime oluliselt kiiremini. Esimeses tollis selgus, et kui kaarti pole (touch and go) siis on vaja maksta esimeses putkas... Aga noo.. Kuidas sa seal kiirteel tagurdad. Saime siiski hakkama ja sõit läks edasi. Prootoni tippkiirus on 180km/h spidomeetri järgi ja 169km/h waze'i järgi, Lexust kätte ei saanud. Lõpuks jõudsime ka kose juurde ja oh üllatust, see oli aastaks suletud. Taastavad ökosüsteemi, mõte hea, aga info oleks võinud kusagil varem üleval olla. Mis seal ikka. Igaks juhuks tabalukuga ning okastraadiga varustatud väravat avama ei hakanud.
Vaatasime kaarti ja otsustasime veel enne lõppsihtkohta ühest metsiku looduse rahvuspargist läbi sõita, seal pidi elevante olema. Google aga juhatas meid karjääri, nägime koeri :). Ei jätnud aga jonni ja otsisime edasi. Lõpuks leidsime ka õige koha üles, kuid kell oli juba 6 õhtul ja koht kinni. Asusime turvamehega läbirääkimisi pidama, et äkki ikka saame elevante kuidagi näha. Ikka saime, aga need elevandid elasid vangistuses (üsna lühikese keti otsas) ja vaatepilt oli pigem nukker, kuigi koht oli puhas ja korras.
Edasi seadsime sihi Kaula Tahani, mis on siis linnake, kust rahvuspargi matkad ja rajad hakkavad.
Kohale jõudsime ilusasti, teel nautisime kohalikku kulinaariat ja see oli väga hea, kellelgi kõht lahti ka pole.
Tervitame Googlet ja täname seikluste eest... :) Ootame uusi sihtkohti, kuhu muidu ei satuks :)